PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

Oferta private blog network w rozsądnej cenie. Przekonaj się co dla Ciebie przygotowaliśmy.

By klient znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, lecz także postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i przydatne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

PBN i ich atuty oraz słabe punkty

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (zwykle przez większą agencję marketingową albo firmę SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci blogów są przeważnie stosowane jako element szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość pozyskania dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.

Publikacje z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak spożytkować możliwości PBN

PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, adres oraz nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym katalogu firm lub artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.

Następny efektywny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej użyteczność oryginalnego wpisu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte przeczytania, pomocne informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, w których istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie ze zdrowiem, aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym czy inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO