Usługi SEO – postaw na doświadczenie fachowców

Poszerz swoją wiedzę o SEO.

Przedsiębiorstwa i administratorzy stron internetowych, którzy marzą o tym, aby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to próbowanie działań samodzielnie. Nie posiadając rozeznania w obszarze SEO i nie obserwując każdego dnia komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać prawidłowo i – kluczowe – efektywnie. Kolejne podejście to utworzenie etatu dla profesjonalnego SEOwca, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na koszty. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w pracują tam także eksperci od kreatywnego pisania, projektowania graficznego, programowania czy kampanii Google Ads służący merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Sumienna agencja SEO opracowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę w toku wyboru firmy, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Rekomendujemy wybrać firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych oraz reklamowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Wybierając firmę, która działa od mniej więcej dekady, można mieć pewność, że posiada ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach posiadają dział „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy warto przeczytać studia takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, ale również dostarcza sprawozdanie z wykonanych działań i ich rezultaty.

Następna zasadnicza kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik profesjonalnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by poprosić o dodatkowe dane o firmie, konieczne do utworzenia dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie można znaleźć samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych dotąd pracach SEO czy o najistotniejszych dla klienta produktach czy usługach, które zamierza wypromować.

Co o agencji SEO mówi system rozliczeń jaki oferuje?

Przezornie należy potraktować firmy SEO, które sugerują współpracę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu zleceniodawca płaci firmie SEO wtedy, gdy słowa kluczowe uzyskają określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To nadal stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, jednak wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt naruszając zasady określone przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm też nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych efektów. Co do ceny za działania firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a później wdrożyć wszystkie wyliczone w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, jak strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają dużo niższe.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]